Revive ”Japonisme” 

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Revive ”Japonisme” 

Revive “Japonisme”

We were established in 1895.

Since then, we have been taking unique way as a company of manufacturing glass bottles. At first, our products are for foods, beverages, and containers but also for special bottles such as uranium glass for export. We have been investing to new products development since we started.

Before about 40 years ago, making full use of its strengths, we decided to break into a cosmetics industry. We’ve made revolution in the glass industry for cosmetics, in which mass-producing and commonplace shaped glass bottles were mainstreams. And then, we have been sweeping in this area by progressive sprit.

Now, we have been launching our products series, SS-, for new foods and beverages container using technique of producing cosmetics bottles. In addition, we can supply our bottles not only in small quantity but unique design. Furthermore, using materials for cosmetics glass bottles such as transparent and beautiful surface of glass bottles, our products are able to have brand power as never before.


And eventually, we decided to step next floor.
That is a revival of “Japonisme”.
Our new proposal is that new packaging for Japanese sake expanding in the world.
“Japonisme” is a boom that has created a sensation for the art in the world after the Paris expo. 1867, in which Japan was exhibited a lot of traditional things such as “UKIYOE”, “SENSU”, “BYOUBU” and “MAKIE” first time.

We would like to revive this “JAPONISME” to the world, and we would like to let them know to nice taste and flavor of Japanese sake.
Japanese sake is a traditional alcoholic drink, which are familiar with Japanese people since hundreds years ago.
You can see these bottles are wearing the aura of Japan. These products symbolize the Japanese traditional things. These are dressed such as a japan, which is a lacquer.
You can see it seems to be a lacquer wear.


I believe these bottles of rice wine are suitable for all restaurants in the world.
Any restaurants have unique atmosphere, but I believe these bottles of rice wine are suitable for their restaurants whether they have a Japanese atmosphere or not.


We are also able to deal good Japanese sake not only bottles.
Could you try our good sake with traditional aura?


Thank you very much.

“JAPONISME” (ジャポニスム)の再興

日本精工硝子株式会社は創業1895年です。その創業時より硝子瓶の製造会社としては独自の道を歩んできました。創業時食料品、飲料、保存容器などの製品を世に送り出してきましたが、傍ら、輸出用としてウラン硝子などの特殊な容器の開発を積極的に行ってきました。
 
約40年前からその技術を生かし、日本で初めて化粧品容器の分野に進出し、その当時大量生産で平凡な容器が主流であった化粧品硝子容器に革命を起こし、時代を席巻していきました。
 
現在、日本精工硝子株式会社はその進取の遺伝子の命じるままに、硝子化粧品容器の製造技術を生かし、新たな食料品容器として、SS−のシリーズの展開をしています。小ロットで対応できながら、他に類を見ない洗練されたデザインを提供しています。さらに、化粧品にのみつかわれる高級なガラス素材(透明性、表面その他の輝きなど)はそのままに今までの食料品容器には持ちえなかったブランド力を備えています。


さらにこの度、われわれは “Japonisme” の再興を掲げ、海外に展開している日本酒をパッケージの分野から応援すべく新しいご提案をさせていただくことになりました。
“Japonisme” とは1867年のパリ万博に初めて参加した日本国の展示物、たとえば浮世絵、蒔絵、屏風、扇子、団扇、着物などの美術工芸品群が非常な公表を博し、その後数十年にわたって世界中の美術界にセンセーションを巻き起こした「日本ブーム」です。私どもはガラスびんでもう一度この “Japonisme” を再現させ、世界中の人たちに日本酒の良さと日本文化の良さを強くアピールしたいと考えています。


日本酒は過去数百年前から日本で親しまれているお酒ですが、日本の文化的雰囲気をまとうことにより、より一層受け入れやすく、この一本がテーブルにあるだけでその場の雰囲気の中に異文化の香りを楽しめる、そのようなボトルに入った日本酒作りを目指しています。
一度この“JAPONISME” ボトルで新しい日本酒の世界を開いてみませんか。


ありがとうございました。

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